Cute & Adorable Stuffs ♥

Monday 24 December 2012

Anugerah Allah SWT untuk hambaNya ♥

Views

Isteri " Sayang , kenapa awak cintakan saya ? "

Suami " Sebab sayang dan cinta "

Isteri " Kenapa awak pilih saya ? "

Suami " Sebab awak ada bila saya perlukan awak . Bila saya sakit awak jaga . Bila saya down awak ada untuk buat saya happy lagi . Bila saya sedih , kecewa dan menangis , awak buat saya gelak, sedapkan hati saya, bahagiakan saya. Awak pemberi semangat saya. Teman sehidup saya. "

Isteri " Saya cukup baik untuk awak sayang ? "

Suami " Ye , awak cukup dah sayang. "

Isteri " Terima kasih cinta "

Suami " Sama-sama rindu . Sayang , kenapa cintakan saya ? "

Isteri " Takda sebab . "

Suami " hah ? "

Isteri " Sayang *duduk sebelah si suami* Bila kita cintakan seseorang , kita tak perlu bersebab. Cinta yang bersebab itu tak kekal lama. Contohnya , abang cintakan ayang sebab ayang cantik , kalau dah tua nanti . Abang tak cinta dah . "

Suami " Macam mana dengan sebab yang abang tadi ? Ayang tak terima ? "

Isteri " Itu bukan sebab. Itu anugerah Allah swt kepada awak. Dia hadirkan saya dalam hidup awak untuk melengkapi hidup awak . Menyempurnakan separuh daripada agama ( Islam ) awak . Sekarang abang faham kenapa ayang cintakan abang tanpa sebab kan ? "
Suami " * peluk isteri sambil mencium dahi isterinya * Terima Kasih sayang sebab sudi menjadi sebahagian hidup saya "

The End ♡

Cinta itu anugerah Allah swt kepada semua makhluk ciptaan-Nya.  Semua orang malah haiwan layak merasa CINTA & KASIH SAYANG daripada orang sekeliling atau sesama spesis mereka . Itulah lumrah kehidupan sebagai manusia.

Tetapi , semakin masa berlalu . Kita semakin lupa tujuan sebenar orang yang hadir dalam hidup kita . Kita tak pernah belajar menghargai apatah lagi menyayangi dengan sepenuh jiwa . Apabila kehilangan baru kita merasa kehilangan itu .

Dalam kata lain , orang yang hadir dalam hidup kita hanya sekali . Hargai lah mereka seadanya .

Assalamualaikum ♡


No comments :

Post a Comment

Kekasih Hati Cik Jasmine ♥