Cute & Adorable Stuffs ♥

Monday 1 October 2012

Sayang , doakan hubungan kita sampai ke syurga :')

Views
Assalamualaikum pembaca blog Min sekalian . Sihat tak hari ini ? Min sihat alhamdulilah .
Hari ini , Min nak berkongsi serba serbi tentang kehidupan sepasang suami isteri yang bercinta hingga ke syurga . Ini yang dikatakan till Jannah . Subhanallah .

Mari kita tengok cerita dia dari siri pertama hingga akhir .

Siri Pertama 


Siri kedua 


Siri ketiga 


Siri Terakhir :')



Pengajaran yang Min dapat ialah dalam sesebuah hubungan , semua orang menginginkan kesempurnaan. Walaupun pada mulanya dalam hubungan kita itu lelaki / perempuan itu banyak kekurangan , kita sebagai manusia perlu bersabar dan terus bersabar . Allah swt telah menjadikan kita sebaik baik ciptaanNya . Kaum Adam melindungi kaum Hawa . Melindungi tulang rusuk mereka sendiri . 

Moga moga kita mendapat rahmatnya . 

Credit : AkuIslam.com 

Perempuan ni memang kadang-kala bila dah benci akan benci selamanya tapi hanya di mulut tak sampai ke hati lagi. Jika anda tahu tentang apa yang kami rasakan, kami akan memahami. Jangan kerana ego salah seorang daripada anda,kita kehilangan orang yang terpenting dalam hidup kita. Kami (Perempuan) lembut bukan untuk dipijak, Sebenarnya perempuan adalah sebahagian dari hidup anda,yang tercipta dari rusuk kaum adam untuk dilindungi. Kami adalah sebahagian daripada anda semua. Jika anda luka hati kami umpama anda lukakan diri anda sendiri. Lihatlah sejenak, perempuan akan selalu ada untuk kita jika kita memberikan kasih sayang yang ikhlas tidak kira kami ni dari kalangan sahabat, guru, mahupun ahli keluarga. Jagalah perasaan kami sebagaimana jika anda jaga perasaan anda. Memang perempuan kadang-kala jadi pembangkang tapi itulah yang buatkan hidup anda semua lebih sempurna. Fahami dan kamu akan mengerti wahai LELAKI .

No comments :

Post a Comment

Kekasih Hati Cik Jasmine ♥